fredag 5 februari 2010

Kostymen

Min kära sambo är väldigt velig vad gäller hans klädsel till bröllopet, så häromdan var vi och kikade lite på den saken för första gången. Han är manlig av sig; blir lätt uttråkad i klädaffärer och ganska obekväm på fronten köpa kläder överhuvud taget.
Han vet på ett ungefär vad han inte vill ha och thats about it.

Vi knallade in på Dressman och bad om råd och hjälp. De visade oss direkt till en av de dyraste modeller de har, och visst var den fin och kvalitén syntes verkligen.
K passade oväntat bra i kostym! Jag tror att han kommer att vilja hitta något som är lite mer personligt, och han lät inte helt nöjd men ja, som sagt.. Vi får se.



Jag tror att jag får lura ut min svägerska Helena, hon är den enda jag någonsin sett lyckas med att faktiskt engagera K i kläder. Hon har magiska shoppingfingrar och jag är förvånad att hon inte blir anställd av alla affärer hon går in i :)

Men han blev ganska het, i alla fall.
Det är en suddig mobilkamerabild, han har en trist svart skjorta under men ja.

Han funderar fortfarande och jag tror inte att det kommer att bli den här i slutändan, och jag tror som sagt att anledningen främst blir att den är lite trist. Men man vet aldrig, han är lite av ett mysterium den där K. Och tur är väl det med tanke på hur lät jag blir uttråkad av saker annars!


Jag har hittat min klänning billigt hos en seriös ebaysäljare, och haft mailkontakt om att mått och färgönskemål inte är ett problem. Jag är mycket nöjd med att "bara" behöva betala 2300 kronor för den, det är mindre än kostymen här ovan kostar kan jag säga.
Haha! Jag tror att jag ska släpa mig iväg och hämta kuverten idag, så nu ska jag sörpla upp mitt te och gå och göra mig i ordning.


Over and out
Kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar