tisdag 15 december 2009

Lycka

Vi har fått tag på en spindel i nätet som är Skokloster slott. Ett värdigt och trevligt bemötande delux, och en mycket flexibel inställning dessutom. Vi kan få viga oss på borggården, ha brudskål under ekarna osv, för en relativt överkomlig summa av fem tusen kronor.

Vi har även börjat fundera på platser i Väsby dock. Mitt hjärta bor i Väsby och kommer alltid att göra så, och det finns faktiskt stora möjligheter med både vatten och skog här i krokarna. Det är lättare att bussa folk från Sättras naturreservat till den festlokal vi har tittat på här, än från Skokloster (10 min resväg vs. en dryg timme)

Kairo badplats i Upplands Väsby, en sen sommardag.


I helgen kommer mina föräldrar ner och vi tar en liten rundtur för att kika. K är ju född och uppvuxen i Linköping och vi har ingen bil så jag har haft begränsade möjligheter att visa honom alla platser häromkring som faktiskt är jättefina och betyder mycket för mig.

Hur som var det en sten som släppte när jag insåg att vi faktiskt kan lösa det här på ett smart sätt som är inom ramarna för vår tilltänkta ekonomi. Just nu ligger budgetförslaget på ca 30 tusen, och då är alla kostnader från mat och dryck till tärnornas buketter inräknade.
Planeringen går framåt och nu ska jag sätta mig och börja titta på en design av inbjudningskorten.

Psssst, de kommer att dimpa ned i era brevlådor lagom till att nyårsstressen släppt och man är less och uttråkad och vill ha nåt skoj att se fram emot. Och, datumet är verkligen inte spikat än men.. planera inga stora midsommarplaner om ni vill vara säkra på att inte dubbelboka er ;)


Kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar