tisdag 15 december 2009

Sminket!

För ett tag sedan var Sanna här och testade ett första exempel på brudsminkningen som det så fint kallas. Sanna är en av de där riktigt duktiga människorna, en MAC-oholic som bloggar massor om smink här. Hon är både grymt begåvad inom smink och en helt underbar vän, så hon tänker ställa upp och hjälpa mig med sminket i sommar när det beger sig :) Fina, fina Sanna.

Här är en bild på det första testet och jag är helt över förväntningarna nöjd:


Ursäkta den suddiga högra bilden, men den känns ändå viktig då den visar lite mer generella drag än den vänstra.

Referensbild till hur jag brukar se ut för de som inte har koll på den saken. Notera de växande ögonbrynen ;)

En lång stund var jag ung, synth och hård.


Sen blev jag snällare.

*Evil stare of retardness* ;P

Poängen är mest att jag gillar hårda skarpa sminkningar med mycket ögon och lite läppar. Jag är väldigt (!) lång så jag har ett kroniskt se-ut-som-en-transvestit-komplex vilket har fått mig att i hög grad avstå alls från att vänja mig vid använda färg på läpparna överhuvudtaget.

Tillbaka till Sannas make up..!
Basen var alldeles fantastiskt skön hela eftermiddagen och kvällen. Täckande men inte uttorkande, vilket är svårt i mitt fall eftersom jag är helt sjukt torr. Den var så lätt att den knappt kändes, helt underbart.

Vi ska prova en något varmare variant på ögonsminket, eventuellt med lite lila inslag för att matcha färgtemat helt. Sen är jag osäker på läpparna. Då kändes det för tjejjigt och rosa, när jag tittade på bilderna efteråt kändes det helt rätt men nu tvekar jag igen. Jag skulle nog vilja ha något kallare och hudfärgade läppar..

Vi testar vidare helt enkelt, men det är helt underbart att se vilka förändringar man kan göra, so far. Tack, Sanna <3

2 kommentarer:

  1. Du är så fin, både utan smink, med ditt vanliga smink och med brudsmink <3 Vi testar läppstiftet blankety nästa gång, har lagt upp en swatch på min blogg (kika under kategorin swatches om du är nyfis), det kan nog vara det du är ute efter!

    Är så glad att du blev så pass nöjd på en gång btw =)

    SvaraRadera
  2. Aaah *spana*
    Ser sjukt bra ut! Då är bara frågan hur det blir på mig.. Hm. Vi måste gå en smink shoppingrunda snart så jag kan skaffa grejer som behövs lite utspritt :)

    AHmen du är ju så sjukt duktig så egentligen - hur hade det kunnat bli annorlunda? <3

    SvaraRadera