lördag 19 december 2009

Dags för att reka.

Snön ligger som ett helt underbart rent täcke över världen, till och med här i grådaskiga Stockholm. Titta bara vilken underbar utsikt vi hade från vårt vardagsrum häromdan:


Märks det att jag gillar snö och julen? ;)
Idag har vi handlat bland annat vaniljglögg, det var sååå underbart gott att jag redan druckit upp halva flaskan..

Vi tittade lite på smycken också, och jag tror att jag har börjat skaffa mig en idé om vad det är jag är ute efter. K hade också en del synpunkter, vilket är relativt ovanligt (han är väldigt manlig på den fronten att detaljer är relativt irrelevant, bara det sammantagna faller honom i smaken) och det är alltid lika härligt när man kommer fram till att man tycker att samma saker är vackra.
Tanken att be 'vår' smed Sarah göra smyckena for genom mitt huvud, tills jag insåg att jag isåfall skulle behöva designa .. och då kommer jag att fastna på detaljerna och inte veta exakt hur en del saker ska vara, så jag nöjer mig nog med att snällt be henne göra min vigselring. Det var hon som gjorde våra förlovningsringar (som jag förresten inte har visat här - hah, så misslyckat av mig! Bilder kommer snarast möjligt).


Imorgon klockan 12 bär det av, då kommer mina föräldrar och hämtar upp oss och vi beger oss ut på sightseeing i Väsby för att se om vi kan hitta den perfekta platsen. Jag är så spänd och glad inför det här att jag är helt speedad och har svårt att gå och lägga mig, haha!

Nåja, klockan är T - 8 timmar och jag har inte ens borstat tänderna än så det är nog dags. Jag ska krypa ned i sängen och värma mina kalla tår på Ks varma vader som alltid under vinterhalvåret *evil grin*

Tills jag avlägger rapport får ni nöja er med varma julhälsningar från det lyckliga blivande brudparet, tehehe. På tal om det är det förresten helknasigt när K pratar med folk om planering osv och de ber honom hälsa till "den blivande bruden".. Brudar är, i min hjärna i alla fall, rosenkyssta oskyldiga småflickor. Med lockar och grace. I långt blont hår och typiskt kvinnliga drag. Om du känner mig vet du att det inte riktigt är en beskrivning som passar in på mig - haha! Jag är snarare en färgsprakande och svår amazon än en disneyprinsessa. Även om jag numera vet att jag är vacker precis som jag är så känns det lite konstigt att bli ettiketterad som "blivande brud". Identiteter, identiteter!

Nåja. Jag ska sluta svamla. Puss på er därute i snöyran! Kör försiktigt och akta er för älgar.




Kärlek!
Over and out.

4 kommentarer:

  1. Oh, hoppas ni hittar en superbra plats! Och det är klart att du är vacker <3
    ^^

    SvaraRadera
  2. Finaste Billie <3
    Vi har tittat på så mycket idag att min hjärna fortfarande är alldeles smält känns det som. Men det var fint att få visa K så mycket och det känns bra!

    SvaraRadera
  3. Åååh, min bröllopslängtan når typ inga gränser när jag är inne här och läser... Jag är ganska avundsjuk på dig ska du veta *skrattar*
    Jag tror att ni kommer ha ett jättefint bröllop och du kommer bli en kanonsnygg brud! :)

    SvaraRadera
  4. Du är så fin, Carina!
    Det är stört kul att planera, men det är mycket ångest och ansträngning också och då har den riktiga spurten inte ens dragit igång än!
    Men det är ju kul att vara bland de första som gifter sig i umgängeskretsen, man har liksom inte så mycket idéer om hur det "ska" vara eller så..

    Tack :*

    SvaraRadera