måndag 2 november 2009

Färgtema och inspiration!

Nu har jag suttit och gjort en liten chart för inspiration till dekorationer och färger.
Jag har samlat på mig bilder från hela internet och skalat ned det till en ganska enkel bild, från början var det alldeles för plottrigt. K har godkänt och det här blir vad vi utgår ifrån inspirationsmässigt!


Klicka för en gigantisk version av bilden så ni kan studera noga!
Föga förvånande blir det lila, vitt och svart som blir färgtemat. Det blir mycket spets och glans, klassisk bröllopssmyckning. Det blir mycket levande ljus och sidenband, och mycket stilrena kontraster av färger och material.

Angående blommorna.. Jag ska ha stockrosor i lila och svart. Ska. Jag struntar i hur avancerat det må bli, de skall vara med på min dag. Stockrosor växer överallt i den lilla fiskebyn min mamma är uppväxt i, och som jag tillbringade varenda sommar i när jag var liten. De finns i Visby också dessutom. Lukten och synen av dem får mina ögon att tåras för att jag har så många fina minnen kopplade till dem, och de representerar på många sätt hela min kärleksfulla men omtumlande barndom.
Dessutom är de groteskt vackra, och finns i så galet underbara nyanser att jag nästan svimmar.
Om det går vill jag ha lupiner också, jag är ett fan av dom också. Enkla blommor som är vackra och blommar länge, det är sånt jag gillar. Sen vill jag ha lila och vita (men absolut inte svarta!) rosor att komplettera med.

Klänningen är i princip vald. Tiara eller hårkammar blir det som dekoration i håret, och så kanske några små pärlor och/eller blommor på nålar också.

Smycken är jag fortfarande osäker på! Chokers tål jag inte hur fina de än är, tyvärr. Var hittar jag fina, klassiska, goth-barockiga halsband och örhängen? Tipsa mig inte om Odium eller Glitter, de tillhör samma kategori av "fusk". Jag köper gärna billiga grejjer på nätet men då ska det vara unikt och genuint, och inte kännas plastigt. Svart eller silver ska det vara. Hit me med alla tips!


Så ungefär.. Vad tror ni?
Nu behöver jag gå och äta middag, potatisgratäng blir det idag denna lat-måndag.
Kärlek.

6 kommentarer:

  1. Jag tror det här halsbandet skulle vara dödligt snyggt till klänningen: http://www.artofadornment.ca/catalog/product_info.php/cPath/1_34/products_id/339

    SvaraRadera
  2. Har du kikat på Lotta Djossous prylar? En del fint tycker jag. :)
    http://www.lottadjossou.se/

    SvaraRadera
  3. Puritys tips var verkligen klockrent! Tack gumman <3

    Oh, Sarah.. Groteskt fina saker hon hade, sådär rustikt och naturinspirerat med en touch av steampunk. Men inte riktigt det jag tänkt mig för bröllopet iaf. Men gooosh så fina saker! Vill ha typ allt.

    SvaraRadera
  4. Titta här! Finns massa fint.
    http://www.perfect-bridesmaid-dresses.com/searchresults.asp?designer=forever%20yours&dresstype=bridesmaid&page=1

    Kan du skicka Bex o Katts nummer till mig förresten?

    SvaraRadera
  5. Fin sida Billie! Jag smsar nummrena nu, hoppas det funkar...

    SvaraRadera
  6. Åh, jag fullkomligt ääälskar den brudklänningen! Min syster ska gifta sig i oktober, så jag har spanat runt efter brudklänningar, och själv förälskat mig i denna underbara klänning med svart snörning! Underbar! =)

    SvaraRadera