torsdag 5 november 2009

Musik..

Jag har tänkt lite på det här med musik. Mest har jag tänkt på vem jag skulle kunna be sjunga under själva ceremonin, för det känns som en sån grej jag vill ska hända. Men nu snubblade jag in i en tråd på Bröllopstorget om musik under in- och utgång. Vi ska ju förhoppningsvis vara på borggården i Skokloster slott, och där har man ju ingen tuff orgel men nåt substitut ska vi val kunna skaffa dit. Sen är ju då frågan.. Vilken musik man ska välja. Jag vill ha något som är vi men ändå klassiskt, fast å andra sidan vore det ju så oerhört fantastiskt att smyga in lite.. annorlunda saker ;P
Får man göra det?

Pluspoäng till den första som säger vad det är förnått.
Om det är svårt är här en mer välkänd relaterad sång.

Det vore onekligen ballt.

Ja, jag vet att jag är uppväxt i en trasig och skadad generation, men det vore faktiskt jättehäftigt.
Jag undrar förresten om jag kan lura nån av mina vänner att spela säg.. Harpa ;) Det vore också ball. Annars vet jag ett visst tedelmidsband som säkerligen gärna kommer och spelar mot mat och resekostnader. En av dem spelar nyckelharpa och fiol!


Hm. Undrar om jag kan lura dem att spela nördmusik. Värt att tänkas på.


Okej, youtube svarar på alla mina frågor. Folk kommer alltid att lyckas vara mer smaklösa än allt jag skulle kunna tänka ut i mina vildaste nördfantasier. Titta bara!

2 kommentarer:

  1. Hahaha, du...SW-entrén, ganska precis så vill David göra på vårat framtida bröllop ;) han vill iaf ha den musiken, grejjen med lightsabers ska jag nog inte ens vissa honom ><

    SvaraRadera
  2. Jamen musiken är väl okej om man nu är lagd åt det hållet, kombinationen med lightsabers blev bara för mycket för mig :D

    SvaraRadera