tisdag 10 november 2009

Skoklosterbesöket

Billie hämtade upp oss och vi begav oss iväg. På vägen pekade vi ut olika platser och beskrev för K hur det ser ut på sommaren. Vi kom fram och mötte upp den trevliga Jonas som visade oss runt och berättade allt om vad som ingick och vilka alternativ vi hade. Värdshuset är omgjort sedan jag var där sist och det är om möjligt ÄNNU finare än jag minns det!
Efter en lång vandring och många uppmålade scenarion om hur man skulle kunna göra, satte vi oss för att prata planering, datum, priser och så vidare. Allt i en "Om vi hamnar här tillslut"-anda, såklart, även om Jonas var väldigt försäljande i sin attityd som Billie påpekade efteråt :)

Allt kändes jättebra, lyxigt och underbart. Kanske lite för lyxigt till och med.
Allt var så vackert och på ett sätt skulle jag verkligen offra min högra arm för att få gifta mig så, barndomsdrömmen ni vet? En sak som inte var så rolig var detta:


Och det är det billiga paketet. Vi räknar på 70-100 gäster så det säger sig självt att det där helt enkelt inte går. Men då var det sjukt mycket som ingick verkligen. Brudskål och middag med tillhörande vin, musik och servering, dukning och blommor, planeringshjälp för alla aktiviteter och boende för brudparet och yadda yadda tusen miljoner andra saker!

I mitt liv har det alltid varit så att man gör saker själv och tar hjälp av släkt och vänner. Man köper inte ett färdigt paket med all planering, där allt det roliga OCH det jobbiga redan är avklarat av någon annan. Det känns helt enkelt lite för högborgerligt för oss att göra så. Även om vi hade haft råd är jag väldigt skeptisk till om vi hade velat ha det så fixt och färdigt faktiskt.

Vi fick veta att man absolut kan ha vigseln på borggården i alla fall och det känns jättebra. Sen gick vi en liten sväng på området och såg att någon var inne i Sjövillan, så vi fick komma in och titta. Den ligger jättefint och ser inte så dum ut på insidan den heller. Den har ett stort kök där man kan värma mat som man själv fixat, och med alla kockar och organisationsfetichister vi har i familjen så känns det sjukt mycket roligare och bättre faktiskt. Det finns en stor gräsmatta där man skulle kunna slå upp sånna där stora tält med värme, och då får man styra över alla dekorationer själv! Dessutom blir det mer utomhusbröllop som vi ville. Värdshuset var grymt fint men så himla mustigt och mörkt på något sätt.

Billie skall kolla upp möjligheterna att vara i Sjövillan och sen får vi se hur vi går vidare!


Nu måste jag plugga och göra dreads, jag har för lite tid, för mycket höstdepression (ingen fara, jag är bara väldigt låg och sover mycket mer än jag brukar, men jag är van och det går över till jul oftast) och för mycket att göra.

Kärlek på er.

1 kommentar:

  1. ips om en liten tävling! Välkommen! ;-)

    http://lovebeproud.blogspot.com/

    SvaraRadera