söndag 8 november 2009

Gästlista

Efter att ha diskuterat lite med min älskade mor har jag kommit fram till att jag skall ta bröllopet som en chans att försonas och återknyta en del kontakt med människor jag förlorat under årens lopp.

Jag var redan inne på att jag såklart skulle bjuda en del barndomsvänner, som min bästa kompis från när jag var 5-11ish, men jag har kommit fram till att jag också tänker bjuda en del vänner som jag inte haft så mycket kontakt med senaste åren. Speciellt efter att jag fått en del lyckönskningar hälsade till mig via gemensamma vänner så känner jag mig säker på att det är en bra idé att göra så. Det känns jättebra att ha bestämt det och skrivit in lite fler i listan :)

Nu är den uppe i nästan 100 personer, och då har K inte bestämt sig för hur stora delar av sin släkt och familj han ska bjuda än. Det blir spännande, det här!

Nu ska jag dricka chaite med storebror, och diskutera vilka saker jag behöver tänka på imorgon. Oh det har jag nog inte berättat?
Underbara tärnan Billie har bokat och fixat ett möte med folket ute i Skokloster, klockan 16 imorgon ska vi åka och träffa en snubbe därute.
Vi ska kolla priser och planering, vad man får och inte får göra, om de accepterar att man gör maten själv, vad det skulle kosta gästerna att bo därute på värdshuset, och lite så där.

Fantastiskt skoj ska det bli! Tusen miljoner tack till Billie som bara fixar, jag behöver inte ens tänka själv <3

Hoppas på att vi får fint väder så att K får se platsen från sin bästa sida.


Kärlek!

3 kommentarer:

  1. Men ååh! Såklart :D Jag bor ju så långt bort så jag får göra vad jag kan medan jag är i närheten <3

    SvaraRadera
  2. Hoppas att allt funkar med Skokloster!
    Vet inte om det är i er prisklass, eller om ni gillar det etc, men jag såg att Fjärilshuset hyr ut t.e.x sin vinterträdgård till bröllop. Tyckte det var vackert :)
    http://www.fjarilshuset.se

    SvaraRadera
  3. Om inte annat är det alltid fint med inspiration, Elin! :)

    SvaraRadera