lördag 23 januari 2010

Festlokaler och prällar

Häromdan var vi och tittade på kyrkan eftersom den antagligen blir vår backup om vädret är svenskt på oss. Vi fångade vaktmästaren när han precis hade låst men han var supersöt och öppnade för oss i 5 minuter! Den är så fiiiin inuti att jag nästan inte blir ledsen om det regnar på midsommar.
Den är ganska liten och väldigt .. hur säger man? Rak liksom. Inte en massa mörka hörn och sånt, bara öppet och luftigt. Med tegelgolv och väldigt vita väggar och tak invändigt påminner den jättemycket om en skånsk kyrka (det gillar vi!). Bara en del målningar och sjuuukt högt i tak. Dessutom har den två gigantiska fönster på sidorna längst fram närmast altaret (den delen av kyrkan heter säkert något men jag tänker inte ens låtsas att jag vet med hjälp av wikipedia, det känns lite hädiskt) så när man står där ser man björkarna utanför och solen skiner rakt in på en. Helt underbart!

På Tisdag ska vi åka och träffa kyrkoherden, prata lite mer praktiska detaljer och sådär, om allt funkar fint antar jag att vi ska boka in oss då så att vi snart kan sätta datumet rent officiellt. Jag vet att det är många som vill ha ett datum för att kunna planera och ni kan sikta in er på midsommar, det är nästan säkert men vi _kan_ inte gå ut officiellt förrän allt är bokat eftersom en del släktingar kommer långväga från och sådär.


I alla fall! Vi var också och tittade på en festlokal och blev kära, den ligger en bit bort men den är grymt fin, billig och tar mycket folk som dessutom kan sova över där om så behövs. Både bilvägen och tågvägen är den väldigt lättillgänglig dessutom. Jag ska försöka hitta bilder som gör den rättvisa men tills dess får ni inte se eller veta! Det var f ö min yngsta storebror som hittade den och det känns sjukt roligt att vara på en plats han hittade :)

Nu ska jag ta tag i lite vardagligheter, och ringa ett jobbigt samtal.

Ha en bra helg allihopa!
Kärlek

4 kommentarer:

  1. Men vilken kyrka är det ni har siktat in er på? o.O *tittar igenom väsbykyrkorna mentalt*

    SvaraRadera
  2. Eds!
    Jag har för mig att du inte gillar den?

    SvaraRadera
  3. Ååh vad galet roligt! :D Jag blir helt pirrig här på min sida skärmen ju o.O :)

    SvaraRadera
  4. Jag är döpt där. Har inget emot den så. Mest Mamma som hade issues med en snubbe som jobbade där, men han var ancient på den tiden så lär inte vara kvar. Jättefin omgivning! <3

    SvaraRadera