onsdag 27 januari 2010

Brudsminkning v. 2

En snabb uppdate med saker jag insåg att jag missat att posta kommer här!
Sanna testade en ny variant av sminkningen, dock var vi både trötta och hade druckit vin så resultatet blev inte helt perfekt.. Men ni får ett hum om tanken i alla fall!


En annan sak jag missat är en bild på förlovningsringarna.



De är enkla silverringar gjorda av Sarah. Inskriptionerna är våra namn med ett hjärta emellan och så datumet, 16/5 -09. Jag tror inte att jag har berättat om hur frieriet gick till heller..?

Vi hade en underbar liten kattunge som tyvärr blev väldigt sjuk när han var ett halvår gammal. Deuz var vår första stora gemensamma grej, lite barn i lightversion. Jag hade Specs sedan innan och Deuz var hans lekkompis och gosboll till lillebror. Han var världens finaste kattunge, men klarade sig inte från sin allvarliga diabetes. Vi var fullkomligt förkrossade. Jag minns att mamma var lite chockad över att vi inte på något sätt lät det komma emellan oss. Det fanns ingen skuld eller skam trots att vi båda (och speciellt jag) klandrade oss själva, man önskar alltid att man vetat i förväg och gjort mer.
Samma dag som han gick bort åkte vi raka vägen hem till mamma och pappa. Jag minns inte så mycket mer än att jag plötsligt insåg att jag låg på det dammiga golvet och grät. Sen var K där och lyfte upp mig, höll mig och talade om för mig att när såna här hemska saker händer så minns han verkligen varför han vill dela sitt liv med mig. Hela sitt liv, alltid.

Efter en stund stog han på knä och frågade, resten kan ni räkna ut :)

Vi kommer alltid att minnas vår förlovningsdag med både smärta och lycka, och ringarna symboliserar vår gemensamma kärlek till Amadeuz likväl som den till varandra.

Efter den här ganska hemska historien så måste ni få en bild på Specs nya lekkamrat, Nimbus. Han busar runt här hemma sedan något halvår nu och just nu försöker han återigen välta Ks elgitarr utan att jag märker något ;)




Over and out
Kärlek!

2 kommentarer:

  1. Det kommer att bli en jättefin sminkning! Och Sanna är ju så duktig så det är nästan läskigt ju! Ser fram emot att se korten sen efter "the real deal"! Men det är ju ett tag kvar än. ;D

    Jättefin bild på era händer där oxå med ringarna! <3 Man ser verkligen att ni hör ihop på riktigt! :)

    Sötaste missen sen dåh!! Pussa båda missarna från mig!

    SvaraRadera