måndag 12 oktober 2009

Datum, gästlista och klänning?

Datum?
Jisses. Egentligen så vill jag bli gift inom ett år efter förlovningen, men det skulle nog bli lite tight, och kallt eftersom vi vill ha ceremonin utomhus. Förlovningen var den sextonde maj i år, samma dag som vi firade 1 år och 5 månader tillsammans och samma dag som vi tvingades avliva vår underbara kattunge Amadeuz. Det kom av bara farten mitt i sorgen att K gick ned på knä och frågade om jag ville dela livet med honom. Som ni förstår av den här bloggen så svarade jag inte nej..

Gästlistan..
Jag började titta på lite olika sajter för bröllopsplanering (herregud vilken uppsjö!) och kom på att en gästlista är en bra förutsättning för att skaffa sig något hum om hur mycket pengar och planering som kommer att behövas. När jag hade skrivit ned de viktigaste vännerna och familjen var jag redan uppe i över 70 personer. 70 personer! Förstår ni hur många det är?
Efter att ha skalat listan är det ändå över 40 personer som vi inte klarar oss utan att de kommer.. Vi får väl se vad mamma säger, hon kommer att bli ansvarig för att hjälpa mig med det praktiska vad gäller mat och sånt, så hon får hjälpa mig sätta gränser också.

Klänningen då..
Ett par första tankar och bildgooglande resulterade i att jag hittade denna underbara skapelse:

Är den inte underbar? Jag har även varit inne på att ha en svart klänning både för att det känns mer jag och för att traditionellt sett hade man faktiskt det. Men jag vet inte.. Jag är kluven, det ska ju vara vitt en sånhär dag. Och, ska jag isåfall ha svarta eller lila detaljer på den?
Dessutom fick jag se en klänning som var sjukt lik den här igår när vi var på Cattis bröllop, och den är precis lika snygg i verkligheten som bilderna lovar. Arg, the beslutsångest!
Jag tror att jag kommer att be mamma sy den åt mig för att få perfekt passform och personlig touch. Jag vet en tjej som säljer fantastiska sidentyger för fånigt låga priser så det ska vi nog kunna ordna.

Vad tycker ni? Svart eller vit klänning, och med svart/vit eller lila detaljer isåfall?

7 kommentarer:

  1. Lila detaljer borde det vara iaf!
    Pssst! Har du kollat www.marthastewartweddings.com? Där finns planeringshjälp, do-it-yourself-grejor och massa annat!

    SvaraRadera
  2. Jätte fin! Skulle bli fint med vit klänning med svart bord som det är nu med lila glasiga detaljer? :)

    SvaraRadera
  3. Oooh, så fin =) klassisk och stilren men ändå annorlunda!

    SvaraRadera
  4. Alltså den där är ju fanimej å dö för tycker jag nästan! Vit med svartlila detaljer tycker jag. :)

    SvaraRadera
  5. Vit med lila detaljer, lätt!

    SvaraRadera
  6. Helt fabulööös! Jag tror att vitt + lila detaljer är the waay too gooo ;)

    SvaraRadera
  7. Men gud va lik den var min klänning! håller med om att du skulle se otroligt vacker ut i den. jag har precis hittat din blogg, så du har säkert hittat en annan klänning nu. Men som sagt. den är tokfin!

    SvaraRadera