fredag 16 oktober 2009

Hår, för sjutton

Man tänker att som den hårnörd jag är borde jag ha en uppsjö med snygga frisyrer.. Men, det har jag inte. Jag har googlat och letat men jag hittar inga snygga uppsättningar som känns sådär wow, inga alls faktiskt.
Jag tänker hålla håret svart, och så tänker jag förlänga det riktigt mycket med minst ett paket PH-hår. Eller kanske äkta hår för enklare styling, vi får se. Jag vill ha det uppsatt och med pärlor, blommor eller liknande, men ändå mycket hår som hänger löst. Jag har hittat den här inspirationen men det känns inte hundra.


Någonting där mittemellan. Så, posta alla era frisyrsidetips åt mig här så att jag hittar mer!

Dessutom är mitt hår ett helvete att styla annat än rakt, lockar är sjukt fint men inte min grej. Hm. Jag vet inte alls faktiskt, tur att det är månader av surfande på hårsidor kvar innan jag måste bestämma mig!

7 kommentarer:

  1. jag vill bara inflika att du faktiskt MÅSTE ha lite lila i håret. jag tänkte något i denna stilen fast med lila blommor... det skule passa dig, vara enkelt och stilrent!
    oh.. tänka att ha lila lupin i håret!!!

    SvaraRadera
  2. oh, detta med... både håret och pinsen var jäkligt fina.. såna pins(eller liknande) skulle jag kunna göra åt dig!

    SvaraRadera
  3. Oooh lila lupiiin.. :> Fast jag är en sucker för glitter också, lila små diamantaktiga glaspärlor kanske?
    Oh, göra? Hur gör man sånna? :)

    SvaraRadera
  4. Oh jag såg en skit fin håruppsättning i "bröllopsfotografen" igår! Det var ungefär som bilden längst upp fast mer "mohawk" upptill sen typ slickat på kanterna och massor utsläppt hår, lockat baktill. Svårt att förklara men ska försöka hitta bilden:P

    SvaraRadera
  5. Jag tycker att denna frisyr är ganska cool (fast med modifikationer då): http://www.brollopsguiden.se/galleriet/frisyrer/axen2.jpg

    SvaraRadera
  6. Min kompis Diana hade väldigt fint hår när dom gifte sig. Hennes önskan var väl typ "modernt skogsrå" har jag för mig. Lite dåliga foton på just håret, men det syns ju lite idén iaf. Tänk till ett lååångt, vågat hår ner till rumpan bak. ;)

    http://mrsgarneij.blogg.se/images/2008/diana_jesper_82_18901396.jpg

    http://mrsgarneij.blogg.se/images/2008/diana_jesper_61_18901986.jpg

    http://mrsgarneij.blogg.se/images/2008/diana_jesper_55_18901096.jpg

    SvaraRadera