måndag 12 oktober 2009

Mer om klänningar

Här kommer godbitarna ur inspirationsmappen. Kommentera nu och hjälp mig här i ångesten..










Detaljerna!



























Ack, så klassiskt skön den är..






























Visst är den svarta klänningen underbar? Som ni ser så gillar jag såklart lite annorlunda saker, men det ska ändå vara klassiskt snitt. En blandad svart och vit klänning vore inte heller helt fel..

























Den som är kort fram vore ju så läcker, men.. Nej, det är för mycket till och med för mig!
Jag ska ha en rak skärning över brösten, för jag har så lång överkropp att allt annat blir.. konstigt. Frågan är om jag borde ha något som går upp över axlarna också?








Här är en favorit. Men jag skulle vilja ha den med lila detaljer istället för rött..


5 kommentarer:

  1. Jag röstar för den första klänningen eller den svarta! Urläcker. Mycket med du än de andra.! :)

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också den sista. Tycker helt klart att du ska köra på vitt, och med lila detaljer. Du är så himla snygg i vitt!

    SvaraRadera
  3. Emma:
    Den första i det här inlägget? Jag gillar den men den känns inte sådär... SWOOOSH rätt.. Blir nog en del funderande på den här frågan!

    Purity:
    :* Jag har bara en invändning mot den sista och det är att detaljerna på slitsen inte är helt rätt.. Men om jag ber mamma sy den kan man ju ändra det väldigt enkelt!

    SvaraRadera
  4. den första klänningen du la upp i det första inlägget! ^^
    Jag tror man märker när man hittat "sin" bröllopsklänning! Så underbart..Jag blir helt till mig :D

    SvaraRadera
  5. Jag har en nästan färdig sydd puffig lila gothig balkjol med svart axelbandslös överdel jag börjat sy som en en balklänning åt en kund men hon blev aldrig medbjuden på den balen, vill du ha den som brudklänning så hör av dig, måste nog göras om en önskemål, mend et är en bra grund.
    / tingen

    SvaraRadera